Sök:

Sökresultat:

1896 Uppsatser om Branding strategy. - Sida 1 av 127

Femtio Nyanser av Co-branding - En kvantitativ studie om effekterna av co-branding på konsumenters varumärkes- och produktutvärdering beroende av kvalitetssegment och hedoniska shoppingmotivationer

The retailing industry has an extremely high density of brands. In order to differentiate its offer, both retailers and suppliers, are constantly forced to come up with new ways to launch their products. A collaborative strategy between two brands is called co-branding, which means that both the private label and the supplier's brand are displayed on the new product packaging. Several studies have shown that a co-branding strategy is successful, but many operators are still reluctant to use co-branding in fear of long-term losses due to potentially damaged business relations. The objective of this study is to explain how the product- and brand related value for customers, retailers and suppliers is affected by co-branding between private labels and national brands.

Service branding : en studie av vad som präglar varumärken inom tjänsteföretag

Service branding is a subject that has been excluded from the traditional branding theory. Our main purpose with this paper is to distinguish what characterizes service branding. To do this, we have looked in to both service marketing theory as well as branding theory. We have also looked at the existing theory concerning service branding. Six qualitative interviews have been performed to explain what characterizes service branding.

Competing on the job market- a study of the relationship between product- and personal branding

Purpose: The purpose of our thesis is to analyze the application of models from product branding on job-seeking business students as a way to establish a personal brand.Conclude: We found that the principles of product branding closely resembles those of personal branding and are therefore applicable. The models that build a products brand can do the same for a business student. Thereby we can conclude that personal branding does derive from product branding..

Industriellt varumärkesarbete - fluga eller framtid?: - en fallstudie av fyra industriföretag

The purpose of this thesis is to investigate industrial branding, which as a relatively new concept, both for practioners as well as academia, comprises a less explored application of the brand concept. The theoretical background of the study consists of marketing theory concerning the brand concept, and theory concerning industrial marketing. The empirical foundation consists of case studies of four industrial companies, based on interviews with representatives from the companies. All four companies have engaged in activities which they themselves see as industrial branding. Initially, the study sets out to determine the occurence of industrial branding, according to this study?s definition, and continues to tentatively explore the implications of branding in an industrial context.

Co-branding ur ett konsumentperspektiv

Med denna uppsats har vi utifrån ettkonsumentperspektiv, jämfört eventuellalojalitetsöverföringseffekter hos co-branding vid en högoch en låg engagemangsnivå..

Sonic branding: Musik Marknadsföring och Religion

Musikmarknadsföring - att marknadsföra sig med musik och ljud är mycket inne just nu. Stora företag lägger ner allt större del av sin marknadsföringsbudget på att skapa en konsistent musikprofil. Sonic branding är ett marknadsföringskoncept som utgår från detta liksom sensory branding som innebär att marknadsföra sig konsekvent mot samtliga av människans sinnen. Både sonic branding och sensory branding utgår från religion och kristendom som inspiration för detta. Ingen av dem har dock undersökt vad kristendomens musikhistoria kan tillföra marknadsföring med musik.

Employer branding. : - En fallstudie vid Sandvik AB om uppfattningar av begreppet employer branding och hur detta tillämpas idag och i framtiden.

Employer branding är ett begrepp som är aktuellt bland företagen just nu och allt fler väljer att satsa på employer branding som marknadsföringsstrategi.Den här studien handlar om employer branding på Sandvik och begreppet employer branding.Syftet med denna fallstudie av en global koncern är att förklara och beskriva begreppet employerbranding, samt hur man arbetar med detta och vilka framtidsvisioner man har på Sandvik.Studien genomfördes med hjälp av kvalitativa intervjuer med ett antal nyckelpersoner på Sandvik som arbetar med employer branding. Resultatet presenteras utifrån de frågeställningar jag valt att besvara:Hur förklaras begreppet employer branding av ett antal nyckelpersoner på Sandvik? Hur ser dessa på arbetet med employer branding på Sandvik idag? Vilka satsningar inom employer branding anser nyckelpersonerna kommer att behöva prioriteras på Sandvik i framtiden? Studien visar att Sandvik har inlett ett omfattande employer branding arbete i samband med en ny strategi som gäller för företaget från och med första januari 2012. Studien visar också att informanterna har en tydlig bild av begreppet employer branding och vilka aktiviteter som kan sammankopplas med begreppet. Informanterna delger också vilka satsningar man ser att Sandvik behöver göra inom området employer branding..

Employer branding i praktiken : - en fallstudie på ett tjänsteföretag

This essay ventilates the relatively new phenomenon employer branding. Due to societal changes, such as demographical and financial changes, the labour market in Sweden has changed. It is evident that an increasing number of organisations need to put more of an effort in their methods of attracting talent and retaining competence within the organisation. By a case study based on five interviews, the purpose of the study was to compare literature and practice to see how well they compare as well as how employer branding bring about different aspects of the effect. There was also an ambition to highlight aspects of employer branding considered important to have in mind when undertaking an employer branding exercise.

Bilden av Sverige i morgondagens EU : offentlig diplomati i en föränderlig värld

Purpose/Aim: The purpose of this paper is to describe how a number of strategically selected employees at the Swedish Institute, with the purpose to promote Sweden in the world, look at the challenges facing Sweden concerning nation branding in the new era of cooperation within the European Union. I examine how these people look upon the work of public diplomacy and nation branding in order to actively participate and influence the EU's common communications platform.Material/Method: The method used in this thesis is qualitative interviews. The reason why I chose this method is because I consider it to be the most appropriate in order to collect information about how these selected employees at the Swedish institute regard the challenges that lay ahead in terms of nation branding within the European Union.Main results: On the basis of the results I have gained by dint of the analysis, it can be concluded that it is of utmost importance to take the societal changes, which are a result both of the worldwide globalization and the EU cooperation, into consideration when designing a future communication strategy for the Swedish Institute. The nation-state continues to play an important role in Sweden, but its importance is declining as the EU cooperation is progressing. The citizens? identity plays a crucial role in designing a nation?s communications strategy, and from the analysis I conclude that we move not from a Swedish to a European identity, but towards a pluralistic union where multiple identities meet under one umbrella; the EU..

Big Branding -En studie om extern employer branding i revisionsbranschen

Bakgrundochproblem:Revisionsbranschenstårinförmassivanyanställningsbehov.Samtidigtharrevisorsyrket,underdesenasteåren,blivitalltpopulärareblandekonomistudenter.Utmaningenförbranschenliggeriställetiattattraheraochrekryteradenmesttalangfullapersonalen.Medenstarkunderliggandebranschtillväxtochensjälvcentreradochkarriärorienteradgenerationsomnuäntrararbetsmarknadenkandetbliproblematisktförföretagenattlyckasattraherademesttalangfullaochkompetentastudenternatilljustsinorganisation.Syfte:UppsatsenssyfteärattskapaenfördjupadförståelseförhurdestorarevisionsbolagenarbetarförattattraheraochrekryteranyutexamineradeekonomistudenteriGöteborg,genomattundersökahurdearbetarmedexternemployerbranding.Avgränsningar:Studienbehandlarendastföretagensexternaarbetemedemployerbrandingmotstudenter.DetharävengjortsenavgränsningtillhurarbetetskerochproblematikentersigijustGöteborg.Metod:Genomenkvalitativmetodundersökstreavdefyrastörstarevisions-­?ochrådgivningsbolagensomtillvardagsbenämnsBigfour.DeföretagsomingåristudienärDeloitte,Ernst&YoungochKPMG.Studiensempirigrundarsigiinformationinhämtadgenompersonligaintervjuermedrespektiveföretag.Resultatochslutsatser:Studienvisartydligalikheteribolagensarbetemedochsynpåemployerbranding.Storviktläggsvidattunderarbetsmarknadsmässorocheventiföretagensregikommunicerapsykologiskaochfunktionellafördelarsomenanställningpåföretagenmedför.Alltförattattraheraochrekryterademestkompetentaochlämpadestudenterna.Vidareindikerarstudienattdeundersöktaföretagenharsvårigheterattpåettkonkretsättdifferentierasigfrånvarandra.Förslagtillfortsattforskning:Hurmottagsföretagensarbetemedemployerbrandingavstudenterna?Dethadevaritgivandeochavintresseattkompletteradennastudiemedstudierkringhurmottagarna,studenterna,idaguppfattarföretagenochderasemployerbrand..

Meddelanden genom pressen : En c-uppsats om pressmeddelandens omvandling till nyheter

Employer branding är ett begrepp som är aktuellt bland företagen just nu och allt fler väljer att satsa på employer branding som marknadsföringsstrategi.Den här studien handlar om employer branding på Sandvik och begreppet employer branding.Syftet med denna fallstudie av en global koncern är att förklara och beskriva begreppet employerbranding, samt hur man arbetar med detta och vilka framtidsvisioner man har på Sandvik.Studien genomfördes med hjälp av kvalitativa intervjuer med ett antal nyckelpersoner på Sandvik som arbetar med employer branding. Resultatet presenteras utifrån de frågeställningar jag valt att besvara:Hur förklaras begreppet employer branding av ett antal nyckelpersoner på Sandvik? Hur ser dessa på arbetet med employer branding på Sandvik idag? Vilka satsningar inom employer branding anser nyckelpersonerna kommer att behöva prioriteras på Sandvik i framtiden? Studien visar att Sandvik har inlett ett omfattande employer branding arbete i samband med en ny strategi som gäller för företaget från och med första januari 2012. Studien visar också att informanterna har en tydlig bild av begreppet employer branding och vilka aktiviteter som kan sammankopplas med begreppet. Informanterna delger också vilka satsningar man ser att Sandvik behöver göra inom området employer branding..

Employer Branding ur ett segmenterings- och karriärmodellsperspektiv - hur ska SEB attrahera talangerna?

Vår ambition är att bidra till en utveckling av SEBs Employer Branding genom en individanpassad segmentering och med det som utgångspunkt ta fram rekommendationer för vilka marknadsaktiviteter som ska utföras framöver. Det teoretiska syftet med vår uppsats är att tillföra ny generaliserbar kunskap inom Employer Branding genom att tillämpa en psykografisk modell vid analysen av SEB ? ett stort svenskt börsbolag inom finanssektorn..

Personligt Varumärke och Ledarskap : En kvalitativ studie om hur företagsledare använder sig av personligt varumärke i sitt ledarskap

The meaning of being someone and standing for something is getting more important today in the Swedish business market. Our thesis has a qualitative approach that aims to study the usage of personal branding in the upper-management of Swedish organizations. Theories collected from literature and articles include marketing branding, personal branding and leadership. Our main target is to identify components that obtain usage of personal branding which are, attributes and strengths, communication, values, and vision and mission. The empirical data is gathered from six personal interviews with managers.

Co-Branding as a Tool for Strategic Brand Activation - How to Find the Ideal Partner; An Explanatory Case Study in the Fashion and Design Sector

Thesis purpose: The purpose of this study is to investigate the interdependencies within the process of partner selection in the fashion and design sector and the emanating criteria for finding the ideal co-branding partner in order to use co-branding as a strategic brand activation tool. Methodology: Multiple Case Study Theoretical perspective: Brand Building and Brand Activation, Relationship Marketing, Strategic Alliances, Affinity Partnering, Co-Branding, Consumer-Brand Relationships Empirical data: Interviews with expert consultants and company representatives (adidas, BMW, BMW MINI, Diesel, H&M, Opel, Philips, Sharp, Volkswagen) Conclusion: Partner selection depends decisively on the different co-branding aims and incorporates the crucial step when using co-branding as a tool for strategic brand activation. The co-branding aim and the corresponding partner lead to various types of relationships, which, in this study, are anthropomorphized to connect the world of marketing and branding to real life. Fashion and design brands have proven to be particularly eligible as co-branding partners for brand activation due to their innovative and trend-oriented nature..

Co-branding och dess effekter på Brand Equity : En fallstudie på samarbetet mellan Prada och LG

This dissertation is a case study on the Co-branding between Prada and LG, ?The Prada phone by LG?. The purpose of the study is to broaden the understanding of Co-branding and the effects this type of collaboration can have on a company?s brand. The research questions are: ?What effects can a Co-branding have on a company?s Brand Equity?? and ?How can these effects be measured??.

1 Nästa sida ->